بررسی و تحلیل محتوای فصل پنجم ، پایه هشتم

بررسی و تحلیل محتوای فصل پنجم ، پایه هشتم

                                                                                   به نام خدا                                                                       ( فرم شماره 1 )

بررسی و تحلیل محتوای فصل پنجم ، پایه هشتم ، تهیه کننده : فرحناز گودرزی ، استان لرستان ، ناحیه / منطقه : بروجرد ، پرسنلی 38817451

اجزاء درس

اشکالات نواقص

پیشنهاد اصلاحی

محتوا

1 – در صفحه 53 فقط اسامی غزه و پیامبر در خط زمان آمد .

2 – در صفحه ی 53 در خصوص دعوت کشورهای بزرگ توضیح بیشتری می داد بهتر بود .

3 – درس 10 شروع کار هر خلیفه با ذکر تاریخ بهتر بود .

1 – برای بهتر آشنا شدن با رشادت های مسلمانان و پیامبر در رابطه با هریک از جنگ های پیامبر یک پاراگراف توضیح داده می شد بهتر بود .

2 – ذکر اینکه که دعوت ها بعد از صلح حدیبیه بوده و یک اشاره به ایران و نام پیامبر بود و خسرو پرویز داشت بهتر بود تا فقط یک ذکر نام در درس 11 باشد .

3 – در اول درس تاریخ وفات پیامبر در پایین شروع کار اولین خلیفه اگر با ذکر زمان و تاریخ بود بهتر باعث یادگیری بچه ها می شد .

 

تصاویر

1 – در صفحه ی 49 عکس غار حرا که نشان داده شده حالت روحانی با موضوع بعثت ندارد .

2 – در صفحه ی 51 تصویر مهاجرت به حبشه خیلی با درس در ارتباط نیست .

1 – اگر عکس از خود غار حرا باشد و در کنار آن عکسی دیگر از دورنمای غار حرا در محیط شهر مکه بهتر بود .

2 – باید در رابطه با مهم ترین واقع در سال پنجم بعثت یک توضیح داده می شد تا با عکس آن صفحه همخوانی داشته باشد .

فعالیت ها

1 – فعالیت صفحه ی 50 شماره 2 بچه ها کمتر می روند جستجو کگنند برای نام سوره و ترجمه آن

2 – صفحه ی 59 فعالیت 4 اگر بجای سه ویژگی حکومت معاویه تفاوت آن حکومت با حکومت حضرت علی (ع) را می خواستند بهتر بود .

1 – اگر نام سوره گفته می شد و از بچه ها خواسته می شد که موضوع سوره در نکوهش چه کسی است و چرا بهتر بود .

2 – اگر در مقابل ویژگی های حکومت حضرت علی (ع) ویژگی های حکومت معاویه و خاندان بنی امیه بود و مقایسه آن دو را از بچه ها می خواستیم

به کار ببندید

اشکال کلی لازمه این فعالیت داشتن اینترنت و رایانه است برای همه بچه های ایران امکان پذیر نیست .

اگر گفته می شد که از کتاب و کتابخانه استفاده شود برای تحقیق بهتر بود و روحیه ی پژوهش و کتابخوانی هم رایج می شد .

برای مطالعه

پدر صفحه ی 52 ، 53 ، و 59 قسمت هایی که برای مطالعه است می توانست در یادگیری بچه ها با طرز حکومت داری پیامبر و امامان آشنا شوند که متاسفانه در قسمت سوال ممنوع آمده است .

اگر علامت سوال برداشته شود و این قسمت در کلاس ارزشیابی شود باعث یادگیری در بچه ها و باعث آشنایی آنان با اهداف پیامبر و امامان خود می شود .

کاربرگه

اشکال کلی به این قسمت این است که چون در ارزشیابی جایی ندارد بچه ها کمتر به آن توجه می کنند

اگر قسمت کاربرگه برای آن یک ارزشیابی 1 تا 2 نمره ای در نظر گرفته شود در روند یادگیری بچه ها و تلاش بیشتر آنها تاثیر دارد .

اهداف

آشنایی بچه ها با تاریخ صدر اسلام خیلی شتابزده بوده و به نتیجه کافی نمی رسد .

اگر به طور مشخص و روشن هر کدام از بحث ها و حوادث صدر اسلام توضیح داده می شد درک و فهم آن بهتر بود .

سایر موارد

اگر از پایه چهارم ابتدایی به طور مرتب و منظم تاریخ صدر اسلام گفته می شد و در مقطع دبیرستان دوره اول از حکومت های دوره اسلامی به طور کامل گفته می شد باعث می شد که در این سه سال بچه ها بهتر با تاریخ دوره ی اسلامی ایران آشنا شوند .

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی و تحلیل محتوای فصل پنجم , پایه هشتم , مطالعات اجتماعی ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : روزبهانی
تاریخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: